21 juli 2014

Afrika täcken och löpare



    Afrika
 
  Dessa block vann jag på Rikstäckets årsmöte i Östersund förra hösten, sydde till
  sommarlotteriet. De kommer att åka till Centralrepubliken Afrika.
  Nog var det en utmaning att sätta ihop, men med lite tålamod så blev
  det bra tycker jag.


  Denna löpare hade vi i min lokalgrupp Blockmakarna som gemensamt projekt
  förra hösten och nog är det en färg explosion som heter duga eller....
  Alla enfärgade tyger utom de oranga har jag färgat själv på kurs på Löftadalens
  folkhögskola i Rikstäckets regi tror det var 2012. Mönstret är från sewwequilt
  
  Eftersom det är måndag så vill jag att ni hälsar på hos Bambisyr och tittar på
  allt fint som har sytts i vårt avlånga land.
 
                                                        ¤ ¤
                                                   MÅ SÅ GOTT

5 kommentarer:

  1. Vilken generositet som Du visar på när du syr Afrikatäcken av din fina vinst!
    Löparen är bara hur läcker som helst!
    Den gillar jag, men det är väl inget som någon blir förvånad över!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  2. Dina Afrikatäcken är verkligen mycket lyckade och löparen är fin! Kram

    SvaraRadera
  3. Dina vinst quiltar är jättefina! Va roligt att gå på färgkurs! Växtfärga garn har jag gjort några gånger men aldrig färgat tyger.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig INSPIRATION du ger oss alla dels givet för dig själv men också för RT och barnen i Afrika!!Det finns mycket vi alla kan göra !!Tack också för din länkning till Visa och Berätta måndag/Kram Bambi

    SvaraRadera
  5. Vilka fantastiskt vackra täcken du har fått ihop av dina block - de är så färgstämda så man kunde tro att du har gjort alltihopa själv. Löparen är toppenfin och jag har faktiskt också sparat det mönstret för att jag gillade den så. Härlig inspiration du bjuder på!
    Kramisar

    SvaraRadera