12 mars 2015

Ännu ett UFO klart....


När jag började på den för sådär 1 1/2 år sen följde jag mönstret, men vad knöligt och snett det blev :( sen har den legat understoppad, fick ett ryck och sprättade bort alla hjärtan, sen tillbaka på gömstället. Men den fick följa med på senaste sylördagen med Blockmakarna i Norrtälje, tur var det för helt plötsligt kom lusten bara så där.
Eftersom min symaskin är ett måndags exemplar så har den svårt för 3 hjärtan på varandra = hoppstyng med langettsöm inte snyggt, så jag sydde ihop hjärtanen först sen sydde jag på de på det vita, mycket lättare med vändningarna och färre 'hoppstygn' Tack för tipset Anne-Marlen
Är väldigt nöjd och glad att jag fick den klar mycket nöjd med färgvalet.
Nu blir det inte något sytt på 1 vecka, mina skor och jag åker till sydligare breddgrader men jag kommer att blogga om den resan, var så säkra.
< < Ha det så bra > >
Annette

4 kommentarer:

  1. Rackarns så snygg! Tur du sydde den klar!
    Inte är det väl till Monte Gordo du ska?! Önskar dig en härlig tripp vart de än bär iväg!

    SvaraRadera
  2. Grattis till att du gjorde färdigt din hjärteduk, den blev hur fin som helst! Ha det så kul med skorna på din resa!

    Kram

    SvaraRadera
  3. De där hjärtanen är så snygga!
    Fina färger har du också valt!
    Tur att du tog den med till Norrtälje!
    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  4. Urtjusig!!
    Ha det så skoj med skorna i Portugal :)
    Ses så småningom.

    SvaraRadera