27 oktober 2013

Modern Quilt Blocks



             Kunde inte låta bli.....
 
 
 
att vara med och sy dessa.
Är med på en lista på nätet  'Quilt och Lappteknik'
 En bok av Tula Pink, detta är Oktobers 10 block
5,11,14,23,37,41,51,56,79 och 88
Har valt att följa färgskalan eftersom jag inte vet OM jag syr alla 100 
och vad det skall bli när det är klart, vet att det kommer att bli problem när det är dags för grönt
en färg som jag inte har i mina tyger !!
Kul och lätta att sy var de, tror vi är ett 50 tal som är med och syr.
 
~~~~~~
Må Så Gott
Annette

3 kommentarer:

  1. Så roligt att se en helt ny färg kombination spännande värre är detta!!Kram från Bambi

    SvaraRadera
  2. Jag försöker också hålla färgskalan men har bara hunnit sy tre block än så länge. Det är så mycket annat som pockar på.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kunde inte heller motstå att hoppa på utmaningen. Har beslutat mig för att sy ett "Glad- täcke" i alla möjliga färger, använder scraps. Men jag får åxå problem med det gröna, eftersom det inte finns i så stor utsträckning.
    Textilanna

    SvaraRadera